4 Nisan 2019 Perşembe

ÇİLE, NECİP FAZIL

Buraya ara sıra  beğendiğim kitapları yazıyorum. Başucu şiir kitabım olan Çile'yi yazmayı ise hiç düşünmedim. Onun eşsiz güzelliğini anlatabilmek imkansız  olduğundan beynim direk bu seçeneği  elemiş. Fakat burada yine çok  sevdiğim  yazarlardan biri olan Ahmet Arif ile ilgili yazımın çok  fazla tıklandığını görünce Çile'yi yazmamak Necip  Fazıl'a ihanet oluyor gibi geldi.

Nerden başlasam ne yazsam bilemiyorum. Çile'den bir kaç şiir  seçtim. Her şiiri ayrı bir güzel. Bana göre gelmiş  geçmiş en iyi söz  ustalarından biri. Şiirlerini okumaya  doyum olmaz. Özellikle de vefatına yakın dönemde yazdığı şiirler nefes kesicidir.

Necip Fazıl'la ilk tanışmam 11. Sınıfta olmuştu. O zaman Erzincan depremi olmuş, sınıfımıza depremden kurtulan 3 kişiyi yerleştirmişlerdi. Sınıfa yepyeni taze bir nefes olmuşlardı. Bizim sınıf, öğretmenlerin  ağlayarak çıktığı, bir giren öğretmeni bir daha görmediğimiz, gelenlerinde yaka silktiği berbat bir sınıftı.  

Günübirlik yaşayan hiçbir yüce  amacı olmayan hababam sınıfımıza ağırbaşlı  idealist ahlak timsali  3 vakur öğrencinin gelmesi ile sınıfın tüm havası değişmişti. 

İşte onlardan birisi ile bir gün konuşurken şiirden hiç hoşlanmadığımı söylemiştim. O da Necip Fazıl'dan bahsetmişti. Benim hiç duymadığımı bilmediğimi anlayınca çok şaşırmış  bir kaç  şiirini  okumuştu. Sonra üşenmemiş sayfalarca  Necip  Fazıl şiirinin
yazılı olduğu  kağıtlar vermişti . O kadar çok şiir vardı ki çok emek verip hazırladığı belliydi. Sırf  verilen emek zayi omasın diye bu küçük defterin her bir satırını okumuş  Necip Fazıl'a hayran kalmıştım. Benim edebiyat dersi dışında ilk okudum şair Necip  Fazıl'dır.  Bu arada bana  Necip Fazıl' ı kazandıran Murat Erdem'e çok teşekkür  ederim.  Şunu da belirtmeliyim ki Murat'la aramızda arkadaşlık dışında  hiçbir  gönül  iliskisi yoktu. Sırf  örnek  olacak bir dava adamını  göstermek için  çaba harcamıştı. O 10-15 sayfayı yıllarca  hatta onyıllarca diyeyim sakladım. Ara ara açıp bakıyordum. Şimdi neredeler hiç bilmiyorum. Ben de şimdi onun hatırasına bu yazıyı yazıyorum. Umarım bir kişi bile olsa ben de birilerine Necip Fazılı tanıtmış  olurum.

Bol şiirli  günler...


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder