30 Mayıs 2018 Çarşamba

ARKA BAHÇE 2

Dün boş derslerimden birinde okulun arka bahçesine çıktım. Geçenlerde yine burada bir sürü fotoğraf çekmiş pek çok yabanî bitki ismi öğrenmiştim ve burada paylaşmıştım.

BAKINIZ; ARKA BAHÇE

Artık yeni bir şey görmem herhalde diyordum.

Arka bahçeye gezinirken bir yandan bu bitkilerin isimlerini söyleyebilmek hoştu.  Bir de farkındalığım arttığından mıdır nedir bir sürü o güzel bitkilerden görüyorum. Mesela geçenlerde arka bahçeye  indiğimde mavi küçük çiçeklerden sadece bir tane görmüştüm. Dün her tarafta çok fazla sayıda gördüm. Geçen yıl kırmızı kantarondan sadece bir tane görmüştüm. Dün onlarca gördüm.

Ayrıca dolaşırken çoğu çiçeğin latincesini hatırladığım için kendimle gurur duydum.

Sonra bahçede dolaşırken mükemmel bir çiçek gördüm. O kadar güzeldi ki;  Bu güzellik insana şiir yazdırır, beste yaptırır.



Bu çiçek beyaz çiçekli kırmızı kantaronmuş. Centarium erythraea rafn



Yeni bitkileri keşfederken uzakta mükemmel mavi renkte bir kelebek gördüm. Fazla yaklaşmadan fotoğrafını çektim. Burada göründüğünden çok daha parlak maviydi, mükemmeldi.




Bunun dışında daha bir sürü yeni bitki keşfettim.

Deli şıra
Blackstonia perfoliata




Bodur fesleğen
Prunella laciniata



Çizik yonca
Trifolium striatum




Kayışkıran
Ononis spinosa





Bol çiçekli bol keşfetmeli günler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder