25 Mayıs 2018 Cuma

ARKA BAHÇE

Geçen yıl Defne Ferah'ı bizim evin arka taraflarında kalan çayıra götürüyordum. Orada bizim evin önündekine göre daha sakin bir park vardı.  Defne Ferah'la parkta oynadıktan sonra beraber yürüyüş yoluna geçer, çayırda otları çiçekleri incelerdik. Bazen o çayıra kuzular oğlaklar gelirdi. İşte o çayırda Defne'ye otları çiçekleri gösterirken ne kadar çok çeşitte bitki olduğunu farkettim. Minik kuş anne bu ne anne bu ne derken ilk kez kır çiçeklerinin isimlerini araştırmaya başladım.

Kızım sayesinde internetten araştırmalarım ve yüklediğim birkaç program desteği ile birkaç kır bitkisi ismi öğrenmiş oldum.

Şimdi o park kazıldı üstüne yol yapıldı. Söylenenlere göre güzel bir park yapacaklarmış; göreceğiz.

Bu baharda arka tarafta üzerinde inceleme yapacağımız bir çayırımız artık olmadığı için üzülürken bizim okulun arka bahçesini keşfettim.

Hemen hemen her gün arka bahçeye çıkıyorum. Her gün yeni bir şey görüyorum, keşfediyorum çayırda. Her seferinde de hayret ediyorum. Yukarıdan bakınca basit bir arka bahçe. Gezmeye başlayınca ise bir alem. Daha önceleri nasıl görmemişim üstüne basıp geçmişim her seferinde şaşkınlık geçiriyorum.

Bizim okulun arka bahçesi şöyle bir şey;


Dikkatlice bakarsak içinde bir sürü mükemmel çiçek barındırıyor. Bu minicik dikkatli bakmazsak göremeyeceğimiz üstüne basıp geçtiğimiz bitkilere zoom yaptığımızda onların ne kadar da mükemmel olduklarını görüyoruz.

Bugün cep telefonumla bol bol fotoğraf çektim. Ömrümde ilk kez bugün keşke kaliteli profesyonel bir fotoğraf makinem olsaydı dedim. Seneye bahara kaliteli bir fotoğraf makinası alırım ve sitedeki fotoğrafları yenilerim kimbilir...

Geçen yıldan araştırmalarım ve bu sene eklediklerimle bugün pek çok çiçeği tanıyabildim, çok mutluyum.

Bugün çektiğim birkaç foto;

Mavi fare kulağı, anagallis arvensis



Turuncu Fare Kulağı, Anagallis arvensis



Kırmızı Kantaron, Centaurium erythraea




Sarı Kantaron, Hypricum perforatum



Gazal boynuzu, Lotus corniculatus



Beyaz hindiba, Cichorium intybus



Dar yapraklı sinir otu, Plantago lanceolata



Deli Keten, Linum bienne



Deli maydanoz, Oenanthe pimpinelloides



Çayır Melikesi, Filipendula vulgaris



Aküçgül, Trifolium repens




Çayır üçgülü, Trifolium  pratense



Acem üçgülü, Trifolium redupinatum



Üçgül, Kır Tirfili, Trifolium campestre



Karaballıbaba,  Bartsia trixago



Dağ Çayı, Stachys byzantina




Benli Yonca, Medicago arabica



Salgılı üçdil otu, Parentucellia viscosa



Büyük Ebegümeci, Malva sylvestris



Tüylü Laden, Cistus creticus



Adaçayı Yapraklı Laden, Cistus salviifolius



Nefel, Trifolium angustifolium



Tarla sarmaşığı, Convolvulus arvensis



Yumrulu Aslandişi, Leontodon tuberosus



Tüylü Fiğ, Vicia Villosa



Kasım çiçeği, Glebionis segetum



Üçdil otu, Parentucellia latifolia


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder