18 Mart 2017 Cumartesi

GELİŞTİREN ANNE-BABA, DOĞAN CÜCELOĞLU

     İlk olarak  üniversitede ders kitabı olarak okutulan İnsan ve Davranışı kitabı ile Doğan Cüceloğlu ile tanışmıştım. Sonra Yeniden İnsan İnsana ve İçimizdeki Çocuk kitaplarını okumuştum.. Çok faydalanmıştım bu kitaplardan. Şimdi aradan neredeyse 20 yıl geçti ve bu kitabı aldım.





Doğan Cüceloğlu
Geliştiren Anne-Baba
Remzi Kitapevi - 2016 basım
191 sayfa

     Değerlendirme yapacak olursam;



     Ebeveynler bu kitabı okumalı, içinde çok değerli bilgiler var.


Bu kitabı okumak bir zaman kaybı değildi. Pek çok şey öğrendim ve öğrendiklerimi hemen uygulamaya başladım ve faydasını da hemen gördüm.  Ama buna benzer çok kitap okuduğum için sanırım kitabı biraz sıkıcı buldum.  Dediğim gibi buna benzer çok kitap okuduğumdan mıdır nedir, hep aynı şeylerden bahsediyormuş gibi geldi bana. Defne ile ilişkimde yanlış yaptığım pek bir şey yokmuş (elhamdülillah)

Altını Çizdiklerim...

* Keşfetmek bir çocuğun en çok zevk aldığı şeydir.

* Çocuğunuzu gerçekten değerli görüyor musunuz.
   Peki, değerli gördüğünüzü ona hissettiriyor musunuz?

* Ona baktığınızda istenene mi istenmeyene mi bakıyorsunuz, çocuk anlar.

* Sevgi anne babanın günlük işlerinden fırsat bulup ara sıra çocuklarına göstermesi gereken lüks bir duygu ve davranış değildir. Bebeğin sağlıklı bir insan olarak büyümesi için elzem bir ruhsal gıdadır.

*Çocuğun davranışlarını değiştirmek anne babanın gücünün dışındadır. Çocuğun davranışını çocuk kendi değiştirebilir.

* Kendini ihmal etmek kendini sevmekten daha büyük bir günahtır.

* Acı gerçek şu ki aile genellikle hayallerin öldürüldüğü yerdir.

* Geliştirmek isteyen anne baba çocuğun davranışına değil kendiyle çocuğu arasındaki ilişkiye önem verir.
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder