8 Ağustos 2016 Pazartesi

İLK DİŞ ve DEFNE FERAH 10,5 AYLIK

22 Haziran 2016

Bugün Defne yatmaya giderken babasına el salladı.



29 Haziran 2016

Bugün Defne artık çok rahat bir şekilde emekleyebiliyor. Etrafı karıştırmaya başladı. Her şeyi merak ediyor, indiriyor. Çok dikkatli olmam lazım.


15 TEMMUZ 2016

Bugün Defne Ferah 10 ayını doldurdu.

Her gün yeni bir şey öğreniyor.  Her şeyi merak ediyor. Her gördüğü şeye dokunuyor. Onları sallıyor, silkeliyor, atıyor ve tabii ki her gördüğü şeyin tadına bakıyor.  Geçen gün bir baktım yerde siyah bir şey bulmuş oynuyor, tam ağzına atacakken fark ettim; ölmüş bir sinek...

Dün de anneannesinin kapıları çok ilgisini çekti. Kapıyı açıp kaparken kafasını çarptı. Alnı morardı.

Edremit'e geldik bayrama. Yavru kuşum o kadar mutlu ki...  Anneannesinin evi cennet gibi. Evde karıştırılacak yüzlerce eşya var. Hem Ege Bora ona bir sürü oyuncak getirmiş. Hem de evde onunla oynayacak, konuşacak bir sürü kişi var.

Bugün yengesi ile dayısı gezmeye götürdüler. Ben de fırsattan istifade biraz uyudum. Geldiklerinde bizim kız zevkten dört köşe olmuştu, dayısı ona dondurma almış. Daha önce ben sadece 2 defa tadına baktırmıştım. Yani ilk kez dondurma yemiş sayılır. Bizimki  üstünü başını batıra batıra zevkle yemiş dondurmasını eve bir geldi ki büyük bir iş başarmışçasına pis pis gülüyor.

Özellikle de bu aralar çok büyük gelişme gösterdi. Yakalamaca oynuyoruz. Cee eee oynuyoruz. Uyumaya giderken el sallıyor. Bir şeyi isteyince veriyor.

Her gün denize gidiyoruz. Denizi çok şükür sevdi hiç ağlamadı.



29 TEMMUZ 2016

Defne Ferah artık çok rahat bir yerlere tutunup ayağa kalkabiliyor. Hatta tek elle tutunup bize el sallıyor ve hatta bugün bir şeye heyecanlanıp ellerini çırpmak için iki elini birden bıraktı  ama düştü. Yürümesi yakındır bence.

Hala dişi çıkmadı. Bir beyazlık görünüyor diş etinde ama hala çıkmadı.

Bu aralar en sevdiği şey çubuk kraker tırtıklamak. Sanırım tuzlu tuzlu diş etlerine iyi geliyor.



1 AĞUSTOS 2016

Dün ağzında bir sertlik hissettim ama emin olamadım. Bugünse artık eminim. Su içerken tık tık ses geldi. Dentinoks, diş acısını alan kremini sürerken de fark ettim. Defne Ferah'ın ilk dişi çıktı:) Ama maalesef göremedim. Defne Ferah asla ağzını açmıyor, dokundurtmuyor.

Artık dişsiz diye sevemeyeceğim ben kızımı. o dişsiz ağzını yerim ben senin diyemeyeceğim. Ühü ühü...



2 AĞUSTOS 2016

Defne Ferah dün neredeyse hiç uyumadı. Sürekli emmek istedi. Bir türlü uykuya dalamadı. Sanırım diş ağrısı çekiyor. Ben de sabah bitmiş halde kalktım. Çok yorucu ve yıpratıcı bir geceydi. Bugün gündüz de uyuyamadı.

Bu aralar çok iştahsız. 2 gündür neredeyse hiçbir şey yemedi, sadece emiyor. Ben yine bu durumu dişe bağlamak istiyorum. Edremit'te baya abur cubura alıştı umarım sebep bu değildir.

Bugün kahvaltıda mızıklanıp duruyordu meğerse çikolata kavanozunu gösterip duruyormuş anlamamışız. İkindileyin ise babasının kutu kolasına göz dikti ama gözlerini hiç ayırmıyor koladan ve mızıklayıp duruyor. Bir kaç talı kaşığı içirdik mecburen, nasıl mutlu oldu nasıl. Bundan böyle Defne'nin yanında daha dikkatli olmaya karar verdik.

Bir de dünden beri ısrarla balkon giderindeki çamur haline gelmiş suya dokunmak istiyor. Bugün artık çok ağladı ille de elimi sürecem yiyecem diye. Ben de alternatif olarak yere poşet serip bulaşık leğenine su koydum al bununla oyna dedim ve daha 1 dakika dolmadan leğeni devirdi, halı ıslandı. Ben de lavabonun kenarına oturttum. Yavru kuş nasıl mutlu oldu anlatamam. Belki yarım saat suyla oynadı ayaklarını çırptı, cezve ile başından aşağı suları döktü. Hatta en son minicik leğenin içine oturmayı başardı, öldüm gülmekten... Bizim kız denizi özlemiş galiba.

Edremit'ten geldik ama hiç iş yapamıyorum. Artık bugün gece 2 de kalk Betül kalk dedim. Önce kaç makine oldu bilmiyorum kurumuş çamaşırları katladım, yerleştirdim, yatak odasını topladım. Mutfağa geçtim. Burayı toparladım derken saat 5 oldu.

Zaten geberiyorum yorgunluktan ama bu işlerin de yapılması gerek.


4 AĞUSTOS 2016

Defnenin ilk dişi baya belirginleşti ve bugün emerken beni bir güzel ısırdı.

Bugün parmağı ile kitaplığı gösterip duruyordu. Ben de bu mu bu mu diye diye ne istediğini sonunda anladım. Bizim kız meğer ses sistemini gösterip duruyormuş. Ben de ses sistemini gösterip bu mu deyince oynamaya başladı.

Bir de bu aralar küvette oynamayı çok seviyor. küvetin suyunu içip içip duruyor. Ha bire banyo terliğinin tadına bakmak istiyor. engelleyince de kızıyor.

Bir de bugünlerde balkonun giderindeki suya kafayı taktı. Günde belki 20 kez onu oradan çekiyorum her seferinde ağlıyor. Hatta bugün sanırım o çamurlu suya elini batırıp yemeyi de başardı.


8 AĞUSTOS 2016

Edremit'e gitmemizle bozulan yeme içme uyuma düzeni tekrardan rayına oturdu. Belki de dişi çıktı rahatladı bilemiyorum. Yemesi içmesi normal rutinine döndü. Her gün yumurta sarısı çorba ve meyve veriyorum. Bunun dışında sofraya beraber oturuyoruz. O da tırtıklayacak ne varsa yiyor. ekmek, salatalık vs.

Bugünlerde en büyük sorunum sivrisinekler... Her gece defalarca kalkıp operasyon yapmama rağmen bu gece Defne'yi 17 yerinden ısırmışlar geberesiceler. Portakal yağı ve limon yağı karışımını sinek savar tabletlere koyunca gelmiyorlarmış yarın aktardan alıp bir de bu yöntemi deneyeceğim inş işe yarar.

Sevgili Defnemiz bu günlerde parmakla istediği şeyi göstermeyi öğrenmiş.

Bugünlerde blip blip deyip şarkı söylüyor değişik değişik cümleler kuruyor.

Bugün küçük odada oturuyorduk. ezan sesini duymuş, taklit etti anladım, ezan sesi bu dedim. Güzel kızım ezan sesini taklit ederken yine çok duygulandı, büzdü dudağını ağlamaya başladı. Canım benim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder