29 Eylül 2014 Pazartesi

ŞEHRİYE ÇORBASI

Dün kremalı, mantarlı, körili  güzel bir tavuk yemeği yanına da fırında patates yapmıştım. Kremasına bana bana yerken güzeldi. Sonrasında ise kremaya alışkın olmayan bünyenin yaptığı bir karın ağrısı hem de karın ağrısını aratmayan psikolojik bir baskı ( malum kremalı yemek = kilo ) 
Anladım ki bana ağır yemekler yaramıyor. Sabahleyin de korkumdan tartılmadım. 
En az yarım kilo aldığımı göbeğimin şişliğinden anladım. 
Eşim  bugün çok hafif yiyelim dedi. 
Ben de akşama çok sevdiğim şehriye çorbası yaptım.
Yanında da yeşil bir salata ohh miss.

Şimdi bu çorba çok basit  blogda  paylaşılır mı hiç diyenler olabilir. 
Hem de terbiyesi de yok. 
Benim gibi yemek  konusunda çok cahil olanlar okusun.

Çok sağlıklı, çok hafif, çok lezzetli terbiyesiz şehriye çorbası


ŞEHRİYE ÇORBASI


Yeşil biber ve kırmızı biberi incecik doğruyoruz, biraz zeytinyağı ile kavuruyoruz. 
İçine rendelenmiş domatesi ekliyoruz, azıcık pişiriyoruz. 
Üstüne su, su kaynadıktan sonra arpa şehriyeleri ekliyoruz. 
Ben sulu sulu sevdiğim için arpa şehriyesini çok az atıyorum. 
Pişmeye yakın çok ince kıyılmış maydanoz sapı ekliyoruz. 
Çorbamızın altını kapadıktan sonra ise bol bol maydanoz ekliyoruz. 
10 dakika dinlendirip limonlu limonlu içiyoruz.



Kemal de çok beğendi, 2 tabak içti.
Bu çorbaya terbiye yapabilirdik, tavuk suyu ekleyebilirdik, baharat ekleyebilirdik. 
Ama hafif içimi kolay bir çorba istediğim için başka herhangi bir işlem yapmadım. Ben böyle seviyorum.


Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder