11 Eylül 2014 Perşembe

KABAK ÇORBASI

Eşim kafaya koydu forma girecekmiş... Zaten oldum olası yağlı şeyler yemez... Bir keresinde saatlerce uğraştım, islim kebabı yaptım şöyle bir baktı; yemedi. Güzelim yemeğin hepsini bendeniz mideye indirdi.. Bir keresinde de patlıcanlı bir kebab yapmıştım ve gerçekten çok güzel olmuştu. Patlicanları kızartarak bir yemek yapınca malumunuz yemek biraz yağlı oluyor; bir lokma bile yemedi, hepsini afiyetle ben yedim...  Yağlı yemek yemek istemiyormuş...  ooh canıma minnet ... Böylece kızartma yapmaktan kurtuldum... Sonra geçenlerde bir daha hamur işi kek börek tatlı yapma dedi... oooh  ne diyeyim suppper zaten cok zorlanıyorum onları yaparken.
Eşimin çabasını dikkate alıyorum ve yemeklere koyduğum yağ miktarını da gitgide azaltıyorum... Bir de eliptik bisiklet aldık sabah akşam egzersiz yapıyoruz.
Yalnız sorun şu ki eşim gitgide zayıflıyor inceliyor ben de bir tık yok. Umarım ben de bir an önce kilo vermeye başlarım.
Bugün kabak çorbası yaptım. Hem çok sağlıklı hem çok lezzetli... Aslında bebek çorbası. Herkeze çok tavsiye ederim.

KABAK ÇORBASI


Önce tencereye tereyağı koyuyoruz.. Bu çorba sıvı yağ ile güzel olmuyor (denenmiştir oradan biliyorum). Evet tereyağını koyuyoruz ben bir kaşık kullandım, diyette değilseniz 2 kaşık kullanın.
Sonra içine 1 adet soğan 2 diş sarımsak 1 adet patates 3-4 adet kabuklari soyulmuş kabak ekleyin.(hepsi küp küp doğranacak)
5- 10 dakika soteleyin .
Sebzeler tencereye yapışmaya başlayınca üstü geçecek kadar su ekleyin 10-15 dakika pişirin .
Sebzeler yumuşayınca blendırdan geçirin.
İçine 1-2 su bardağı süt ekleyin.
Koyuluğunu su ekleyerek ayarlayın.
Bir taşım kaynayınca içine karabiber ekleyin.
Ben bir de dereotu ekledim çünkü kabağa çok yakışıyor.

Afiyet olsun...

1 yorum: