19 Haziran 2021 Cumartesi

TERS DUT, PARAŞÜT ŞEMSİYE DUT, MORUS ALBA




Büyükşehir  belediyesinin  peyzaj düzenlemede bol bol kullandığı  bu ağaçları hemen hemen her parkta görebiliriz.

Dut ağacı  imiş bunlar.

Bu ağaçların  dut verdiğini hiç bilmiyordum ve onların sadece dekor amaçlı dikildiğini düşünüyordum.


Bu yüzden arkadaşları Defne'yi  dut yemeye çağırdıklarında aman o ağacın  dutundan ne olacak diye geçirmiştim içimden.

Çok yanılmışım.

Tam çocuklara göre küçücük bir ağaçcıkmış bizim dutumuz.

Hafif mayhoş mini mini pembe mor dutları var.

Çocuklar bayıldı.

Tabii ben de...

Defnecik de  elini yüzünü boyaya boyaya dalından dut yiyebilme şerefine  erişti. Bugünleri de gördük, çok şükür...

Bizim okulda da bunların büyümüşü var. 

Geçen salı yüzyüze eğitim için okula gittiğimde bu ağaçların dutlarını  silkeliyorlardı görevliler; pekmez yapacaklarmış. Onlar beyaz çuvallara dutları silkelerken biz de okula gelen öğrenciler öğretmenlerle hep beraber dut yedik ders çıkışında.... 

Dut şenliği gibi bir şeydi.

Herkes çok mutlu görünüyordu.

Defnenin sadece elleri  yüzü değil ta omuzlarına kadar kolları bacakları ayakkabıları  giysileri her bir yanı mosmor dut izleri olmuştu, çok  güldüm.

Tabi akşam ayakkabılarını giysilerini yıkarken hiç gülemedim o ayrı. 

Akşam yatarken Defne'ye 
karadutum çatal karam çingenem
nar tanem nur tanem bir tanem
karam kaşı karam gözü karam karam
diye şarķı söylüyordum. 
Benim  uydurduğumu düşündü.  
Ah güzel kızım keşke  böyle  şeyler  uydurabilme yeteneğine sahip olsa annen.
 Böyle bir şarkı, şiir olduğuna  o şarkıyı Fatih Kısaparmak'tan  dinletinceye kadar inandıramadım.

Bu arada çatal kara bir kara üzüm çeşidi imiş, bu vesile ile öğrendik.













Bedri Rahmi Eyupoğlu 






Bedri Rahmi Eyüpoğlu deyince aklıma en sevdiğim ve beni en çok etkileyen yazarlardan biri olan Mina Urgan'ın mavi yolculuk hatıraları geldi. 

Bedri Rahmi yazın ögrencilerini toplayıp  hem ders hem eğlence olan geziler ayarlarmış. O zamanlar daha gencecik bir ingiliz edebiyatı öğrencisi olan Mina Urgan küçük tekneleri Hürriyet  ile bir gün o koy diger bir gün başka bir koy, Ege ve Akdeniz hatıralarını anlatıyor Bir Dinozorun Gezileri kitabında.


 Mina Urgan'ın Bir Dinozorun Gezileri kitabında bahsettiği o gezilerden iki anı ile bu yazıyı da bitirelim.

Herkese  mutlu günler ... 










1 yorum: