2 Eylül 2018 Pazar

DÜŞÜNCE TARİHİ, ORHAN HANÇERLİOĞLU

Bu son bir aydır bu kitabı okuyorum; Yüz kitap okumuş gibiyim.


11 yıl önce almışım bu kitabı. Ara ara içinden pasajlar okuyordum. Bu son bir ay hep yatmak zorunda kaldığım için şu kitaba bir el atayım atlamadan hepsini okuyayım dedim. Canla başla kendimi çok zorlayarak okudum ve bugün bitirdim nihayet.

Okumaktan, kitaplığımda yer almasından gurur duyduğum bir eser oldu kendisi.

Aslında okunup bitirilecek bir şey değil ara ara dönüp dönüp bakılması gereken bir yapıt



Ta en baştan Big Bang'den  başlayıp günümüze kadar olan dünyada etkili olmuş hemen hemen her  düşünceye yer vermeye çalışmış.

Baştaki konulara biraz hakimiyetim olduğundan çok hevesle başladım. Alt yapım konuları anlamaya yeterli geldi. Ve çok da beğenerek ilerliyordum. Sonra bilmediğim konulara geldim (Hegel Kant vs) ve buralardan hiçbir şey anlamadım. O konularda dil bana çok ağır geldi. Zorlandım.


Aslında şu anda bu yazıyı yazarken bu cümleyi  artık anladığımı farkettim ve yüzümde kocaman bir gülümseme oluştu.

Aslında güncel dille yeniden düzenlense herkese çok tavsiye edeceğim bir kitap olurdu. Bilemiyorum örgen yerine organik özdek yerine madde eytişimsel yerine diyalektik dese olmuyor mu? Belki de anlam değişiyordur özellikle bu kelimeleri kullanmıştır. Ama ben sürekli sözlükte kelime aramak zorunda kaldım.

Felsefi konulara ilginiz varsa başucu kitabınız olabilir. İlgilenenlere tavsiye ederim.

Kendinimi çok şey öğrenmiş çok şey kazanmış hissediyorum. Teşekkürler  Orhan Hançerlioğlu



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder