13 Eylül 2018 Perşembe

ANG LEE FİLMLERİ

Bu ay (Ağustos2018) uzun zamandır aklımda olan şeyi yaptım; Sevdiğim yönetmenlerin tüm filmlerini izlemek...

Ang Lee ile başladım.

Ang Lee'yi ilk olarak Crouching Tiger Hidden Dragon (Kaplan ve Ejderha)  ile tanıdım. O filmi o kadar sevmiştim ve seviyorum ki her izlediğimde hâlâ etkileniyorum.

Daha sonra Brokeback Mountain'i izleyip bu filmi de etkileyici bulmuştum.

Sence and Sensebility yine 10 numaraydı.

En son olarak da Life of Pi ile zirve yaptı ve Ang Lee benim için en sevdiğim yönetmenlerden biri olma tahtına oturdu.

İste Ang Lee'nin yönettiği ve benim ulaşabildiğim filmler...

En sevdiğimden başlayarak yazayım.

*  Crouching Tiger Hidden Dragon 10/10



Dünyanın en güzel müziğine sahip film. Tan Dun mükemmel bir film müziği yapmış. Hatta bu yazıyı yazarken bir yandan Tan Dun Farewell'i dinliyorum.



Hem görsellik hem konu olarak bu film  beni çok etkiledi.  Çok çok güzel bir film. Aldığı tüm ödülleri hakediyor.

*  Life of Pi 10/10





Mükemmel bir film. Her saniyesi özenle çekilmiş. Keşke sinemada izleseydim.

* Sense and Sensebility 10/10



Harikaydı. İnsanda hiç ağırlık oluşturmayan kuş gibi hafif bir film.


* Brokeback Mountain 10/10



İlk çıktığında sırf Ang Lee filmi olduğu için satın alıp izlemiş, konuyu  garipsemekle birlikte filmi etkileyici bulmuştum.

Geçenlerde yeniden izlediğimde ne kadar mükemmel bir film olduğunu anladım. Görüntüler, doğa çok güzel. Ormanlar nehirler, atlar, koyunlar kuzular... Müzik de harika. Oyunculuk mükemmel.


Homofobik iseniz baştan hiç izlemeyin.  Eşcinsel iki  kovboyun birbirine olan sevgisi anlatılıyor.

* The Wedding Banquet

Ne diyecegimi kaç puan vereceğime karar veremedim. İyi de diyemem kötü de diyemem. Tavsiye de etmem.

* Dikkat Şehvet

Gereksiz cinsellik vardı. Kendisinin iddia ettiği gibi burada sanatsal bir durum da göremedim. Sahneler benim açımdan rahatsız ediciydi. Fimi izlerken sıkıldım ve rahatsız oldum. Bunun dışında yine de boş bir film gibi gelmedi ama bir daha izleyeceğimi ve de kimseye tavsiye edeceğimi sanmıyorum.

* The İce Storm

İç karartıcı idi. Kokuşmuş amerikan aile yapısı tüm çıplaklığı ile verilmişti. Çocuk yaştaki aktristleri görmek istemedigim rollerde oynatmış ki hiç hoşlanmadım. Bu film için zaman kaybı diyemem ama izlemesem daha iyi olurdu yani. Tavsiye etmem.

* Hulk ( 2/10)

Fantastik filmleri çok sevmeme rağmen Hulk hiç hoşuma gitmedi. Tam bir zaman kaybı idi benim için. Ang Lee filmlerinde en berbat olanı bu sanırım.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder