25 Şubat 2018 Pazar

KURUTMA MAKİNASI ALDIM, SİEMENS IQ700...

Etrafımdakiler hep bir kullansan niye şimdiye kadar almamışım diyeceksin diyorlardı. Doğruymuş.

Keşke evlenmeden alsaymışım. Bu kadar rahat edeceğimi tahmin etmiyordum.

Hele hele çocuk olduktan sonra çamaşır makinası kadar bulaşık makinası kadar elzemmiş her ev için anladım.

Kışın bitmek bilmeyen çamaşır kurutma derdi son buldu. Her peteğin üstünde serili kıyafetler artık yok. Ev açıldı rahatladı derli toplu temiz görünüyor. Her gün havayı kontrol et, çamaşırları as dakka başı kontrol et bitti. Çok rahatladım.

Herkese çok tavsiye ederim.



Biz alırken çok araştırdık.
Öncelikle şunu söyleyeyim çoğu zaman  aynı programı kullanıyorum o kadar da ayrıntılı programlara gerek yokmuş. Özel bir kıyafetin varsa zaten makineye atmıyorsun sererek kurutuyorsun.

Uzun araştırmalar sonucunda biz bosch elektroluks ve Siemens arasında kaldık ve en son olarak da Siemens IQ700 de karar kıldık.



Bugün size neredeyse 3 aydır kullandığım kurutma makinasını değerlendireceğim.

Ben kurutma makinasında en az 9 kg kapasite, yünlüler sepeti ve buharlı yıkama programı arıyordum.

Bizde çok çamaşır oluyor o yüzden büyük bir tambur ,

spor ayakkabılarımı sürekli yıkadığım için kurutma sepeti

ve bir giydiğimi bir daha giyemediğim için günlük buharlı havalandırma programı olsun istiyordum.

Bu söylediklerimin hepsi bu makinede mevcut.



* İlk olarak şunu  belirteyim;  Ben almadan önce bir türlü  inanamıyordum; Çamaşırlar makinadan çıktığı gibi dolaba mı konuyor, makinadan kupkuru mu çıkıyor, azıcık da olsa sermeye havalandırmaya gerek  kalmıyor mu diye düşünüyordum. Daha doğrusu makinadan kupkuru çıkacağını aklım almıyordu. Cevap;  evet makinadan kupkuru çıkıyor. Makinadan çıkarıp direkt dolaba yerleştiriyorsunuz (inanılır  gibi değil. ) Sadece  kalın eşofmanların bel lastikleri eğer çevrilmemişse eşofman pantolonlarının iç cepleri nemli kalabiliyor. Fakat onlar için de ekstra kuruluk ayarı var,  isterseniz onu kullanabilirsiniz. Ben şimdiye kadar ihtiyaç duymadım. Bir kaç eşofmanım var yıkayıp kuruttuğumda azıcık petek üzerinde bekletiyorum sonra kaldırıyorum sorun yok.

* Azıcık da olsa nemli kalıp çamaşırlar kötü  kötü  kokmuyor mu? Cevap: Hayır doğru programla nemli kalmıyor asla kokmuyor. 

* Elektrik  faturası çok geliyor mu?  Hayır çok çok az faturaya yansıdı ki ben çok fazla çamaşır yıkıyorum. Size şöyle söyleyeyim bu 15 tatilde  35 defa çamaşır yıkamışım ve faturaya çok az yansımış. 100 TL ye yakın geliyordu bu ay 110 TL gelmiş. Elektrik faturalarına da bu ay zam gelmişti. Buna rağmen bu fatura geldi. ( Çok çamaşır yıkadığım için merak ettim 15 tatilde kaç makine çamaşır yıkayacağım diye çetele tuttum.) Evdeki ferahlık için her ay 20-30 TL fazladan verebilirim.

* Çamaşırları küçültüyor mu? Şimdiye dek Defnenin yeni alınmış bir yeleği hariç hiçbir şey küçülmedi.

* Çamaşırları yıpratıyor mu? Değerli kıyafetleriniz için hassas ayarlar var 1-2-3 derece hassas ayarda kurutabilirsiniz. Ben hiç kullanmadım. Değer verdiğim hassas kıyafetlerimi atmıyorum. Diğerleri de yıpranırsa da yıpransın umurumda değil. Yani cevap biraz yıpratıyor olabilir. Belirgin bir şey yok ama.



*  En çok kullanacağımı zannettiğim günlük buharlı havalandırma programını ise kullanamadım. Çünkü  bir havalandırmada yaklaşık  400 gram saf su kullanıyor ve saf suyun litresi 3.5-4.5 TL arası. Ben de o kadar para vereceğime normal yıkarım daha iyi diyorum.

* Bu 15 tatilde perdelerimi buharlı yıkamada yıkadım ve böylece  ütülemeden geri asabildim. (Bu arada perdelerimin bir kısmı keten, korkunç buruşan perdeler gayet başarılı bir şekilde fazla kırışmadan çıkmış.)

* Çamaşırın nemini algılıyor ve programın ne zaman biteceğine kendi karar veriyor. Bu yüzden ben hep pamuklular programını seçiyorum kendisi kuruduğunu anladığı anda durduruyor.

* Bir keresinde yorganımı havalansın diye outdoor programına koydum baya uzun süre havalandırdı. 5 dakika sürmesi gereken havalandırma 1.5 saate uzadı.  Program bittiğinde bir sürü su çıkmıştı  inanamamıştım. Gece boyunca odadaki nemi ya da benden çıkan su buharını çekmiş yorganım sanırım.

* Her yıkamadan sonra tiftikleri temizliyorsunuz bir de suyunu boşaltmanız gerekiyor. İsterseniz makinamızı atık su tahliye borusuna da bağlayabiliyormuşuz. Yani makinayı ille de banyoya koymak zorunda değilsiniz. Banyosu küçük olanlar başka odalara da koyabilir.

* Kuzenimin dediğine göre makinam çok sessiz çalışıyormuş. Banyonun kapısını örtünce neredeyse ses gelmiyor. Gece geç saatlere kadar birilerini rahatsız etme korkusu olmadan çalıştırabiliyorum.

* Dışarı  sıcak  hava üflemiyor. Ben hissetmedim hiç.

* Makinamdan çok memnunum herkese tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder