3 Ocak 2018 Çarşamba

YEŞİL ZEYTİN EZMESİ...


Annem memleketten yeşil zeytin getirmişti. Benim çok sevdiğim hafif acı kırma zeytin. Bu zeytin hemen yumuşadığı için hemen tüketmemiz gerektiğini biliyordum. Bol bol yedik çok şükür... Allah razı olsun annemden babamdan.



Bugün kahvaltıya koymak için kavanozu açtığımda kalan zeytinlerimin yumuşadığını, erimeye başladığını gördüm.  Tam atacaktım ki aklıma bunu ezsem Kemal yer diye geldi. Çünkü daha önceleri kendisi eve zeytin ezmesi almıştı da garipsemiştim çünkü ömrümde zeytin ezmesi yemişligim yoktur.

İnternette biraz araştırma yaptım. Tariflere bakarak ben de kendi zeytin ezmemi yaptım. Tarifi cahide sultan blogundan aldım.

Çok lezzetli oldu. Tam kahvaltılık çayın yanında yenmelik.

İyi ki de zeytinimi atmamışım.





* Zeytinlerin çekirdeklerini çıkarıyoruz.
* Üzerine 1 adet limon suyu
* 2-3 diş sarımsak
* Kekik
* Pul biber
* Karabiber
* Kimyon
* Tuz
* Azıcık ceviz
* Biraz da zeytinyağı
Ekleyip rondodan geçiriyoruz.

Hemen bir çay demleyip ekmeğimizi bana bana yiyebiliriz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder