10 Nisan 2015 Cuma

AMNİYOSENTEZ... HAMİLELİKTE 17. HAFTA...

17. Haftamdayım. Çok şükür iç bulantılarım tamamen bitti. İştahım henüz tam açılmadı ama en azından yemek yiyebiliyorum. Kendimi iyi hissediyorum enerjim biraz daha arttı ama evi temizleyebilecek gücü hâlâ bulamıyorum kendimde.

Bu hafta  amniyosentez randevum vardı. Kafam çok karışıktı. Etrafımda bir kişi bile amniyosentez yaptırmamış. Arkadaşlarım 'ne gerek var Allaha güven kendini kurcalatma 'diyorlar. Bir arkadaşımın eşi genetikçi, amniyosentezi inceleyen, tahlili yapan kişilerden biri. Arkadaş benim yanımda aradı. Genetikçi eş amniyosentezde çok hata olduğunu yaptırmaya gerek olmadığını ultrason görüntülerini takip etmemi önerdi.

Bir de risk içermeyen koldan alınan kan ile yapılan bir tahlil var; 1850 tl. Başta ona karar vermiştim ama sonra fiyat bana çok yüksek göründü. O para için neredeyse 1 ay alınteri döküyorum.

Uzun kararsızlıklardan sonra amniyosentez yaptırmaya karar verdim. Kanuni Sultan Süleyman Hastanesine randevumuza gittik. Normalde beni Sadi Konuk Hastanesi takip ediyor. Ama orada amniyosentez yapılmıyor.

Kanuni Sultan Süleyman Hastanesi ferah, temiz, bizim eve ulaşımı kolay bir hastane. Sadi Konuk'a göre çok ferah çok daha temiz. Tuvaletlerde tuvalet kağıdı, havlu  sabun var; Sadi Konukta yok.  Ama personel davranışı olarak Sadi Konuk cok daha kibar ve insani. Kanuni de ise suratlar beş karış; bir hava bir hava. Hergün televizyonda görüyoruz ya doktor döven insanlar... Burada  ben de bi yumruk çakmak istedim sekreterlere hemşirelere...Buraya   gelen insanlar sosyo ekonomik açıdan Bakırköye göre  daha düşük düzeyde. Kılık kıyafetten konuşmalardan muhabbetten anında anlaşılıyor. Acaba personel de bıkmış olabilir mi diye düşünüyorum ama yine de kaba ve aşağılayıcı  o bakışları affedemiyorum.

Amniyosentezden önce çok aşırı gerildim. Tansiyonumun düştüğünü başımın dönmeye başladığını farkettim.

Her çıkan hasta acı yok demesi biraz içimi rahatlattı.

Merak edenler için amniyosentez şöyle oluyor. Randevu saatinde evraklarla hastaneye geliyorsunuz. Sizden ve eşinizden imza alınıyor. ( Amniyosentez riskli bir işlem)

Yatağa elleriniz baş altında olacak şekilde yatıyorsunuz. Göbeğe mikrop kapmaması için bir şeyler sürülüyor. Giyside kahve iz yapıyor. Yeni bir şey giymeyin o yüzden. Sonra yeşil ameliyat örtüsü seriliyor. Ultrasonla önce inceleme yapılıyor. Sonra iğneyi batıracak yer tespit ediliyor. Ben gözlerimi kapadım, ayaklarımı omuzlarımı serbest bırakmaya çalıştım .

Amniyosentez sırasında asla öksürmemeli hapşırmamalı ve kıpırdamamalısınız.

İğneyi batırıyorlar kan aldırmak kadar bir acı daha fazla değil.  Yavaş yavaş ilerliyorlar sonra pıt diye bişey oluyor  bebeğin olduğu kesenin içine girdiğini anlıyorsunuz. Sonra hemsire sıvıyı çekiyor. İnsanın içi bir tuhaf oluyor. Aslında acı değil de benim için endişe oldu bu his. Toplamda  en fazla 1- 2 dakika süren bir işlem.

Sonra karında iğneden dolayı hafif bir sızı oluyor. Yarım saat yatıştan sonra eve yolluyorlar, 2 gün rapor veriyorlar.

Eve gelince hiç kalkmadım . Ağrı sızı çok çok hafif ama endişe var; aman bebişe bişey olmasın. Hafif hafif kasılmalar oldu ama psikolojik mi bilmiyorum. Bugün de hep yatıcam... Bu dönem igilenemediğim   felsefe derslerime çalışıcam.

Sonuçlarım da inş iyi çıkar. Herkese hayırlı cumalar...

4 yorum:

  1. Merhaba bende pzt günü belirtmiş olduğunuz hastanede amniyosentez yaptıracağım endişeliyim bu işlem sonrası nelere dikkat etmeliyim hastaneye giderken bişey goturmelimiyim

    YanıtlaSil
  2. Sizden istenen evrakları götürün. Bir de yeni kıyafet giymeyin sürdükleri şeyler kıyafette iz yapıyor.

    Eve gelince de 2 gun çok yavaş hareket ettim hep yattım. Sonucunuz olumlu olur inş. Olumsuz olup ta sapasaglam bebek doguranlar da var, unutmayın. Hayırlısı..m

    YanıtlaSil
  3. 10 ekimde amniyosentez yaptırdım bugün hastaneyi aradım sonucum henüz çıkmamış sizin sonucunuz ne zaman çıktı hastanemi sizi aradı yoksa siz mi aradınız? ( 8 Ekim de yazdıklarıma cevabınız için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç hatırlayamıyorum. Eşime sordum o da sen aramıştın galiba dedi ama o da emin değil

      Sil