6 Ocak 2013 Pazar

NİŞASTALI KURABİYE


Hem basit hem lezzetli hem de çabuk pişen  bir kurabiye..


Sevgili öğrencim Ayça'nın annesi Zeliha Hanım'ın Tarifi

MALZEMELER

2 su bardağı un
2 yumurta
1 margarin
0,5 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar nişasta

Tüm malzemeleri karıştırıyoruz. Hamuru 1 parmak kalınlığında açıyoruz ve kurabiye kalıbı ile şekil veriyoruz.  (ben bardak kullandım.)  Önceden ısıtılmış 150 derecelik fırında pişiriyoruz. Üzeri çatlayınca kızarmasını beklemeden alıyoruz.

Çok çabuk pişiyor, çay demleninceye kadar hazır. Fırından çıkarıp üzerine pudra şekeri ekliyoruz. Tazeyken gayet güzel oluyor. Hiçbir şey beğendiremediğim annem dahi çok beğendi.

Afiyet Olsun...

Fırınım küçük olduğundan yarım ölçü kullandım yaklaşık 15-16 kurabiye çıktı. Bir de nişastam az olduğundan yaklaşık 3 çorba kaşığı  nişasta ekledim alabildiği kadar un ekledim. Böyle daha güzel oldu sanki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder