18 Mart 2018 Pazar

SUNBALA, AKYILDIZ, TÜKÜRÜK OTU, ORNİTHOGALUM UMBELLATUM



Bitkiler > Kuşkonmaz Takımı >  Kuşkonmazgiller > Akyıldız > Sunbala


Geçen hafta Şamlar 5. Kapıya gittiğimizde çam ağaçlarının altında öbek öbek bu çiçeklerden gördüm. ( Bu bahar ilk gördüğüm çiçek)



Belki de her zaman varlardı ama ilk kez dikkatle baktığım için bu bahar ilk kez onları farkına vardım.

Sonra bizim okulun arka bahçesinde de var mı acaba diyerekten boş saatlerimin  birinde gittim ve onları burada da gördüm.

Bugün  yine Şamlara yürüyüşe gitmiştim her tarafta bu şirin çiçekten vardı. Biraz araştırdıktan ve  bitkiyi yerinde ve uzun uzun inceledikten sonra bu bitkinin sunbala olduğunu öğrendim. Türkçesi tükürük otu imiş ama asla bu çirkin ismi kullanmayacagım onun yerine diğer ismini kullanacağım,  Akyıldız çiçeği diyeceğim. Anadoluda çiğdem derlermiş bu bitkiye annem de geldiğinde bunlar çiğdem demişti.

GÜNCELLEME: Evet 2023 Mart ayındayız. Dün sırf bu bitkinin fotoğrafını çekmek için Şamlar Tabiat Parkı'na gittim. Biraz araştırınca bu bitkinin zehirli olduğunu ve zehirlenme belirtisi  olarak tükürük salgısının arttığını öğrendim.  İsmi herhalde bu yüzden tükürük otu.


6 adet taç yaprağı, ortasında şeritler, yanlarından baya uzun ince yaprakları var. Öbek öbek açıyorlar.

Evet demek ki bahar başlar  başlamaz papatya karahindiba ve bunlar yani Akyıldız sunbala çiçekleri açıyormuş.

Bol çiçekli günler...


Bunlarda 2023 sunbala fotoğrafları...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder