3 Mayıs 2013 Cuma

KURULUK DOLMASI

Uzun zaman önce baharatçıma ıhlamur almak için uğradığımda ıhlamurun yanında  -güzelliklerine dayanamadım-  bir dizi patlıcan kurusu ve bir dizi biber kurusu tabii bir de bunları pişirirken kullanacağım sumak aldım.  Daha önce hiç böyle bir şey satın almadığımdan fiyatlarını öğrenince çok şaşırdım. Kuru patlıcan bir dizisi 8 TL, kuru biber bir dizisi 8 TL imiş  bir de 1,5 TL lik de sumak aldım. Hani evlerde sürekli yapılan bir yemek olduğundan bu kurulukları çok ucuz bir şey zannediyordum, ne biliyim en fazla 5 TL falan ödeyeceğimi düşünüyordum. 

Eve getirdiğimde mutfakta duvara astım. Çok hoşuma gitti. Sırf bu güzel görüntü için bile bundan sonra hep bu kuruluklardan almayı düşünüyorum ya da en iyisi  bu yaz bunlardan kendim yapmayı deneyeyim.


Aradan uzun zaman geçti artık havalar da ısındı benim kurulukların tipleri sanki  biraz değişmeye başladı. Ben de artık bir kuruluk dolması yapayım dedim.



KURULUK DOLMASI

* Kuru patlıcanlarımızı  20 dakika,  kuru biberleri 10 dakika haşlıyoruz.( Ben ayrı tencereler kullandım)

* Hafif haşlanmış patlıcan ve biberlerimizi soğuk suya atıyoruz ki kendilerini bırakmasınlar.

* Soğanları çok ince doğruyoruz. İçine pirinç, biber salçası, domates salçası, tuz, karabiber, pul biber bol bol nane ve zeytinyağı ekliyoruz. Nar ekşisi de çok yakışıyor.

* Tenceremizin altını yaprakla kaplıyoruz.

* Güzelce karıştırdığımız karışımla önce patlıcanları ardından biberleri dolduruyoruz ve son olarak da yapraklarımızı sarıyoruz. 

* 3-4 kaşık sumak alıyoruz, birkaç dakika kaynatıyoruz . suyunu tenceremize alıyoruz. Sadece  mutfakta kullandığım bir tülbentim vardı. Bir parça kesip sumaklarımı içine koyup onu da tencereye yerleştirdim.

* Üstüne biraz daha tuz, zeytinyağı  ekliyoruz . Üstünü yine yaprakla kapatıyoruz ki yaprak dolmalarımızın rengi güzel kalsın. Dolma taşımızı da tenceremize yerleştirdikten sonra su ekliyoruz.

* Yaklaşık 50 dakika pişiriyoruz. 

İnternetten araştırmalarımı birleştirerek denedim. Annemin kuru dolma yaptığını hatırlamıyorum. Dolma üstadlarından özür dileyerek benim yaptığım dolma tarifini verdim, pek çok hata yapmış olabilirim. Bir de ben çok  az yaptığımdan ölçü vermedim.

DEĞERLENDİRME

Çok çok lezzetli oldu. Midem bayram etti. Zaten 10-15 adet sardığım yaprak sarmaları ise tam anlamıyla  enfes olmuştu. Nar ekşisi inanılmaz yakışmıştı.  Aynı zamanda sumak ekşisi de çok hoşuma gitti. Sumağın öğütülmüşünü çok görmüştüm ama tanesini hiç  bilmiyordum . Benim gibi bilmeyenler için sumak taneleri böyle bir şey.


Bundan böyle patlıcan değil ama  yaprak dolmasını böyle nar ekşili, sumak ekşili bol bol yapmayı düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder