14 Haziran 2012 Perşembe

MİDYAT GEZİSİ...

MİDYAT KONUKEVİ
               
        Mardin'e gelmişken Midyat'a gitmemek olmaz elbette. Geçen cumartesi Midyat'a gittik arkadaşlarla.  Mardin'den Midyat dolmuşla bir saat sürüyor. Midyat'ın yolları bizi çok şaşırttı. Biz çöl benzeri yerler beklerken yemyeşil köyler gördük. Her yer badem ağaçları ile bağlarla doluydu. Hatta Yeşilli diye bir belde var ismi gibi öyle yeşil ki , burası Mardin deseler inanamazdım

        Midyat' ta gezilecek fazla  bir yer yok. İlk olarak fotoğraflarını paylaştığım Midyat Konuk Evi 'ne gittik. Bu mekanda Sıla diye bir dizi çekilmiş zamanında. Kim bilir birileri yaşarken ne canlı, ne hayat dolu, ne güzel bir konaktı burası. Binadaki taş işçiliği mükemmel .  Hele aşağıda gördüğünüz balkona bayıldım. Buradan Midyat'ı seyrederken kendimi asmalı konaktaki Sümbül Hanım gibi hissettim. En üst katta terastan manzara süper. Tek sorun korkunç sıcak ve güneş.. Midyat'a gelmeyi düşünen varsa bulutlu bir havayı tercih etmeliler ya da en azından hava durumuna bakıp öyle gelsinler ya da en iyisi baharda gelmek...



          İnsan ağzından çıkan her cümleye dikkat etmeli. İstanbul' da yaşarken meb, mardin aklıma dahi gelmezken takip ettiğim bir site vardı... Midyat Söğütlü Kuyumculuk  sitesindeki  takıları incelerdim .Bir gün anneme ' bak anne ben Midyat'a gidicem kendim oradan , bu dükkandan takı alıcam ' demiştim.  Sonra unuttum gitti.. Midyat' ta takı dükkanlarını dolaşırken birden benim dükkan hangisiydi diye aklıma geldi ama ismini bir türlü hatırlayamadım. Sonra bir takıcıya girdim benim takılar aynen orada durmuyor mu dükkanın ismini de görünce bi anda hatırladım.  Evet daha bir yıl bile geçmemişti ve ben Midyat'ta idim ve o çok sevdiğim dükkandan takı alışverişi yaptım. Bu da gezimin en duygulu anı oldu.

Zümrüt takımım Midyattan 100 TL

           Midyat'ta ara sokakları gezdik. Kiliselere gittik ama kapalıydı . Eski taş evleri gördük.

           Sonra acıktık ve Midyatın meşhur Gelüşke Han denilen mekanında  yemek yedik.

 Gelüşke Han Midyat

        Gelüşke han otantik bir restoran...  Böyle  bir ortamda midyata özgü yemekler yemek istiyorduk  Ama bir daha Midyat'a gidersem oraya yeniden gitmem  Çünkü Gelüşke Han'a gittik, oturduk, servis çok korkunç yavaştı. Masamızıdaki tabakların kaldırılması , masanın silinmesi için belki 15 -20 dakika bekledik .Hadi neyse olabilir, kalabalık dedik. Ben midyat tava istedim ( 15 TL) gelen yemeğin içinde  abartmıyorum 3-4 parça et vardı. Belki de öyle oluyordur bilemiyorum ama  aç olsam dişimin kavuğuna bile sığmaz yanında hiçbir garnitür yoktu. hadi ona da bişey demeyelim. Yemeğin sonunda verilen ( her yerde ikram olur  bu çaylar ...ilk kez gelüşke handa gördüm böyle bir şey )  çayların dahi parasını aldılar . Hem de herkeze  1-2 tl fazladan  hesap çıkarttılar  bir de buna ilaveten  paramızın üstünü de ödemediler . Yanlış anlaşılmasın sorun yemek parası değil sorun müşteriyi yolunacak kaz gibi görmeleri ve bunu da çok aşırı  belli etmeleri.
    Yine de güzeldi......

        Yürüyerek gidilebilecek yerler bu kadardı... Güzel bir hafta sonu oldu benim için...

5 yorum:

  1. ama, ama takıların gözükmüyor, çok merak ettim... :)

    YanıtlaSil
  2. nedense eklediğim fotolar kalkmış.. bir daha deneyeyim...

    YanıtlaSil
  3. betülllllllllll takıların çok hoşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş....

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim ... daha iyileri senin olsun

    YanıtlaSil
  5. Türkiye'de gzilmesi gereken en güzel tarihi kentlerden biri, Midyat.

    YanıtlaSil