8 Haziran 2016 Çarşamba

BEBEKLERDE VAJİNA YAPIŞIKLIĞI...

Hamile iken Kadınlar Kulübü Eylül 2015 Anneleri diye bir form bulmuştum. Hamilelikte ve akabinde doğum sonrası anneler tecrübelerini bilgilerini paylaşıyor. O forumdan çok şey öğrendim ve halen öğreniyorum da. Defne Ferah 6 aylıkken forumda bir anne kızını doktora kontrole götürdüğünde vajinal yapışıklılık tespit edildiğini yazmıştı. Kız bebekler anneleri aman dikkat edin yazmıştı.

Vajinal kapalılık mı???!!

Daha önce hiç duymamıştım. Sağlık ocağına gittiğimde ebeye sordum töbe bismillah o da nedir dedi. İnternette yazılan her şeye inanmayın dedi. Çevremde bir kaç anneye sordum: kimisi evet dikkat etmek takip etmek lazım dedi kimisi hiç duymadım her söylenene inanma dedi.

Hamileyken kız bebekler için alt değiştirme ile ilgili de çok şey okumuştum; çok fazla fikir ayrılığı var. Bazı anneler dudakları hiç ayırmadan üstten temizlemek gerek diyordu, bazıları ise her alt değiştirmede bir güzel temizlemek gerek  diyordu. Başta ben araya hiç dokunmuyordum.- annem öyle öğretmişti- Ama araya kaka kaçtığını biliyordum ve içim hiç rahat değildi. Sonra forumda bir anne doktora bu konuyu sormuş doktor da kaka yaptığında içeri kaçma ihtimaline karşılık temizlenmesi gerektiğini söylemiş. Yeterli temizlik olmazsa idrar yolu enfeksiyonuna sebep olurmuş.

Benim gibi tecrübesiz anneler için anlatıyorum; Her alt değiştirmede değil ama kaka yaptığında dudakları aralayıp içini de hassas bir şekilde silmeniz -vajinanın içini değil tabii ki de - gerekiyor.

Gelelim vajinal kapalılık olayına...

Forumda uyarı yapılınca ben de baktım, hiçbir şey anlamadım. İnternette baya araştırma yaptım. Yine de anlayamadım.

Kendime de bir sürü sinir oldum nasıl anlayamıyorum diye. Kendi organını tanımaz mı insan... Gerçekten de o kadar üniversite okumuşum bilgiliyim görgülüyüm diyorum ama iş bu noktaya gelince kör cahilmişim meğer.

Defne'yi son doktor kontrolüne ben okulda olduğum için eşim götürmüştü. Doktora sor bir kontrol etsin demiştim o da unutmuş - mu gerçekten acaba- söylememiş. Annemle beraber gitmişlerdi belki de o yüzden soramadı ama kendisi unuttuğunu iddia ediyor.

Araştırmalara devam ettim. Bu kadar çok üstünde durmamın sebebi ise bana göre bizim kızın da vajinası kapalı idi ama emin olamıyordum.

Yaptığım araştırmalar sonucu ben şunu anladım;

* Son yıllarda vajinal kapalılık çok sık görülüyormuş.

* Bunun nedeni olarak da

     -ıslak mendiller olabilirmiş.
    - pişik kremleri olabilirmiş.
    - ya da  östrojen eksikliğine bağlı olarak da vajina bir müddet kendini kapatıyormuş -doğalmış yani-

* Aslında kremlere ve kimyasallara karşı vajina kendini koruma altına alıyormuş.

* Bazı hastaneler bu durumu fırsat bilip çok fahiş fiyatlarla (neredeyse bir aylık asgarî ücret alıyorlarmış vicdansızlar) bebekleri operasyona alıyorlarmış. Hatta hiç gerekmediği halde sırf para tırtıklıcaz diye kan tahlili yaptırıyorlarmış.

* Bazı doktorlara göre kapalılık mutlaka açılmalı.  Kapalılık açılmazsa idrar yolu enfeksiyonuna neden olurmuş.

* Bazı doktorlara göre ise hiç gerek yok. Bu görüşte olan doktorlara göre vajina kendi kendine bir müddet sonra açılıyor. Kapalı vajinanın da idrar yolu enfeksiyonu yaptığına dair hiçbir bulgu yokmuş.  Açılma olmazsa- nadiren- ergenlik döneminde minik bir operasyonla açılıyormuş.

* Bazı doktorlar ise bebişlerinize bu eziyeti  yapıp da sakın psikolojilerini bozmayın diyormuş.

Sonuç olarak ben de takipte kalmaya karar verdim. Bir sorun olsa belirti verir; ateş huzursuzluk gibi, oradan anlar o zaman doktora götürürüm dedim. Ergenlik döneminde de adet döneminde ağrı olursa doktorun yolunu buluruz artık dedim.

Ama yine de bazı tedbirler aldım.

***  Öncelikle alt değiştirmede ıslak mendil kullanmaktan vazgeçtim. Banyoda musluk altında temizledim Defnenin poposunu. Eğer çiş yapmışsa tülbent bezlerini çeşme suyu ile ıslatıp silip havlu ile kuruladım. Gerçekten de biraz uğraştırıyor ama çok daha temiz ve güzel bir temizlik oluyor. Aslında ıslak mendilden çok daha kolay temizleniyor sadece elleriniz kakaya temas ediyor maalesef biraz iğrenç :(    Bekarken sevgili Yasemin arkadaşım - 3 çocuğu vardır kendisinin - elleriniz boka girmedi henüz kızlar demişti. Bak şimdi aklıma geldi, çok gülmüştük. Şimdi çocukları kocaman oldu hayatını düzene oturttu. Biz daha anca 40 yaşında yeni anne olduk.

*** Pişik kremini araya kaçırmamaya çalıştım.

*** Yine internette tecrübelerini anlatan bir anneden öğrendiğim şekilde altını temizlerken vajina tahmin ettiğim bölgeye hafif bir baskı uyguladım.

Defne'nin 9 aylık olmasına bir hafta var. Yaklaşık 2 buçuk aydır bu şekilde devam ediyor. Geçen gün bir baktım toplu iğne başı kadar bir açıklık oluşmuş.

O kadar şaşırdım ki anlatamam. Tahmin ettiğim halde yine de ihtimal vermiyordum. - Bu nasıl bir cümle nasıl bir mantık bilmiyorum ki-

Sonra o delik gün geçtikçe büyüdü . Bugün itibarı ile tamamen açıldı .

Sonuç...

* Vakti gelmiş kendiliğinden açılmış olabilir.

* Islak mendil kullanmayı kestiğim için olabilir.

* Pişik kremi olarak sebamed kullanıyordum. 2-3 haftadır bepanthole geçtim ve sadece popo için kullanıyorum. Pişik kremi etkilemiş olabilir.

* Altını yıkarken hafif bir baskı uyguluyordum belki de o açmış olabilir.

Hala şaşkınım.. Meğerse bizim kızın vajinası da aylardır kapalıymış.

Hiçbir operasyona ve kortizollü kremlere gerek kalmadan kendiliğinden açıldığı için mutluyum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder