5 Mayıs 2016 Perşembe

ETLİ PATLICAN YEMEĞİ...


Yeni aldığım çift taraflı tavamla patlıcan yemeği yaptım.





Eskiden patlıcanlı yemekler fazla yapmazdım. Çünkü patlıcan kızartılınca çok yağ çekiyor. Patlıcanı kızartmadan yemek olarak pişirirsem de lezzetsiz olur diye düşünüyordum.

Çok yanılmışım. Böyle de gayet güzel oluyormuş.






* 300-400 gram etimizi tavaya atıyoruz. 2-3 kaşık zeytinyagı ekliyoruz. Biz yağlı sevmediğimiz için az kullanıyorum.  Etler suyunu çekip hafifçe kızarınca üzerinde 2 adet soğan, 3-4 adet sarımsak ekleyip biraz daha kavuruyoruz. Bu sırada üstüne 3 adet köy biberi  3 adet orta boy alacalı soyulmuş patlıcan 2 adet domates 1 kaşık da domates salçası ekliyoruz.  Tuz karabiber pulbiber ekleyip, kapağını kapatıp, altını kısıyoruz. En kısık ateşte kapağı fazla açmadan  1 saat kadar pişiriyoruz. Hafif pişmeye yakın nazikçe karıştırıyoruz. Su eklemiyoruz. Fazla karıştırıp dağıtmıyoruz.  Altını kapadıktan sonra incecik kıyılmış maydanoz ekliyoruz. En az 1 saat dinlendirip servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Ellerinize saglik cok guzel olmus:)

    YanıtlaSil
  2. Blogları geziyordum, yolum sana düştü. Pek güzel olmuş canım ❤

    YanıtlaSil
  3. Patlıcan yemeklerini çok severim.Sizinki de şahane gözüküyor.Takipteyim.Sevgiler

    YanıtlaSil