30 Haziran 2013 Pazar

Mardin'de İşler Böyle İşler....

Dün ehliyet sınavı vardı... Geçen yıl  'kopya çeken olursa müdahale etme, burası Mardin başına iş açma' demişlerdi... Acayip gerilmiştim... Bir iki kişi kopya verin demişti ve bir adam da  saçma sapan bir nedenle sorun çıkartmıştı, bunun dışında kazasız belasız atlatmıştım . Ama tam çaprazımdaki sınıfın salon başkanı ve gözcüsü  kolektif olarak hep beraber yapmışlardı sınavı .. Hatta salon başkanı bir sınav kağıdını almış kendisi dolduruyordu.  Şimdi şube müdür yardımcısı olan müdürüme olayı bildirmiştim ve tabii ki sayın okuyucu tahmin edeceğiniz gibi  hiçbir şey olmamıştı. İşleme girdiyse de- % 0 ihtimalle  - bana haber verilmedi... Sonradan bir sürü açık öğretim bursluluk gibi sınavlara girdim bu yıl ... Gayet güzel geçtiler. Korktuklarım başıma gelmedi. Kimse kopya çekmeye teşebbüs etmedi. Dünkü ehliyet sınavı da gayet iyiydi.. Geçmiş sınavlardan birisinde Mardinli bir gözcü arkadaş ' geçmiş yıllarda çok zor durumda kalıyorduk, hep telefonla kopya geliyordu, hiçbir şey de yapamıyorduk. Gayet güzel gelişmeler bunlar.. Ömrümde ilk kez içim rahat, kopyasız bir sınava girdim' demişti.
Dünkü ehliyet sınavında aynı okulda görev aldığım arkadaşım ise sınavın başlamadan önce  yine bizim okuldan bir hocanın gelip ' sizin sınıfta  x  sırada oturan kişi benim tanıdığımdır. Ben ara ara gelicem ona yardım edicem siz de beni görmezden geleceksiniz ' demiş. Arkadaş da 'kesinlikle olmaz ben kabul edemem böyle bir şeyi' deyip kestirip atmış. Yani bu teklif edilebildiğine göre kabul ettirebildiklerine yapıyorlar demek ki. Ayrıca beni görmeyin diyen bu hoca okulda en çok sesi çıkan sürekli protestolara katılan  bu ülkede adalet yok eşitlik yok özgürlük yok diye  bas bas bağıran bir kişi...  Biz batıdan gelenleri -sayın okuyucu sözü dönüp dolaştırmaya gerek doğuda çalışmışlığı olan  herkesin anladığı gibi biz Türklerin ya da  kimliklerini kaybetmiş batıda asimile olmuş kürtlerin  ( barış yanlısı kürtlere  böyle diyorlar burada) -  adaletten yoksun  olduğunu,   kürdistanın 1071 den beri  işgal altında olduğunu,  burada kürt halkının  hep ama hep ezildiğini  her fırsatta belirten mağdur!!!! arkadaşın  adalet anlayışını gördüğümde - hala bile- şaşırıyorum... Bu kadar iki yüzlülükle bu kadar çifte standartlarla hala dürüstlükten, adaletten bahsediyor ya ... pes....

Mardinde işler böyle işler... Bizim aşiret, bizim arkadaş, benim akraba...

Mesela bizim okulda yazılı yoklama hiçbir şeyi ölçmez.. Kişiye bakarsın iyi insansa hoca o öğrenciyi geçirir; ister 0 alsın ister 5  ...  Hatta sınava girmene bile gerek yoktur.  Sene sonu yazılılar sözlüler girilince idareci ve öğretmen arasında ya da mardinli yerli öğretmenlerle diğer öğretmenler arasında fısır fısır bir hareketlilik başlar. Daha önce yüzünüze bakmayan arkadaşlar bir anda samimi samimi sizi kenara köşeye çağırır....

- hocam bir iki öğrenci var benim yakınım olur.. bir onların notlarını düzeltiversek?

- hocam şu kağıtta yazılı öğrencilerin notlarına bir daha baksanız...

- bu çocuk falancanın oğludur, idareciniz olarak ben rica ediyorum, geçirin bu çocuğu


- hmm demek bana hayır diyorsunuz.. bir gün sizin de bana işiniz düşecek
- beni tehdit mi ediyorsunuz??
- yok ama karşılıklı bunlar,  yarın bir gün sizin de bir işiniz düşer bana nasılsa....

- hocam bu çocuk sıfır ... nasıl olur da geçirebilirsiniz?
- komşumun oğludur...

- Bakın hocam bu çocuk iyi çocuktur... güzel türkü söyler bu çocuğu geçirin
- ama hocam bu öğrenci 2. dönem benim dersime neredeyse hiç girmedi.. hep aşağıda top oynadı.. çağırınca da yok yazın beni dedi... sınavdan da 0-0 almış ben bunu nasıl geçireyim..
- hocam iyi çocuktur bu... ben hemen sözlülerinizi düzeltiyorum, tıkır tıkır tıkır .. bakın düzeldi bile hayırlı olsun.... söz verdi seneye düzelecekmiş. (bok düzelecek!!!!)


- Hocam bu kız çok iyidir neden bıraktınız...
- hocam bu kız benim dersime hiç girmedi.. 2. sınavıma da girmemiş.. geçer not alması için sözlüsüne 115 mi  verseydim...
- tamam hocam ben hallediyorum..   tık tık tık  2. yazılısı şu kadar sözlüsü bu kadar...
- 2. yazılıya girmedi  sınav kağıdı yok ki bu öğrencinin..
- sallayın ya ... bu çocuk geçsin... iyidir bu çocuk ...


öğrencilerin de hepsi farkında

- hocam istediğiniz kadar yok yazın sene sonunda idareciler  indirirler bütün bu devamsızlıkları...

- hocam sen istediğin kadar bırak beni sene sonunda babamı yollarım 11 zayıfı da düzelttiririm ben...


Milli Eğitim de hangi gerizakalının fikriydi bilmiyorum okul başarı puanını kaldırmış.. İstanbul da benim eski öğrencilerim eşek gibi sabahlara kadar çalışıp ancak 3 ya da  4 alabiliyorken burada daha 4 le 7 çarpamayan sayısal!!!  öğrenciler tiplerine bakılıp 5 alıyorlar ve her iki öğrencinin de okul başarı puanı aynı...

Ben istanbul'da düzgün liselerde çalıştığımdan mıdır düzgün arkadaş çevremden ötürü müdür  nedir... kaldıramıyorum artık... bir an önce defolup gitmek istiyorum buradan... Normalleşmek istiyorum....

Mesela Mardin de hiçbir iş düzgün yapılmaz, standart diye bir şey yoktur.. En basitinden para üstünü düzgün vermezler ben en başta bilerek yaptıklarını zannediyordum sonradan anladım ki kafa basmıyor.. bir gün pastaneden kek alırsın 2,5 tl dir. ertesi gün 4 sonraki gün 3,5 mardine geleli 1,5 yıl oldu ,  daha üst üste aynı fiyattan pastaneden kek alamadım... evine bir tamirci çağırırsın bok eder herşeyi ... adam gibi iş yapamazlar... evlere baksan dışardan lüks görünür , içine girersin her hafta bir sorun çıkar,, elektrik tesisatının , su tesisatının televizyon kablolarının, telefon hatlarının , internet kablolarının sürekli sorun çıkarttığını görürsünüz. elinizi nereye atsanız elinizde kalır ...habire borular patlar, kanalizasyon tesisatı düzgün olmadığından  ev sürekli lağım kokar... bütün caddeler  çöplüktür... yolda bir vatandaş 2 adım yanında çöp konteynırı olduğu halde yanındaki arsaya çöplerini attığını görürsün uyardığın zaman da ben bu arsayı doldurmaya çalışıyorum der (acayip bir zeka örneği!!!!  karpuz kabuğu ile arsa dolduruyor arkadaş)  kırmızı ışıkta dörtyoldan geçen minibüs şoförünü uyarırsın vatandaş şoföre değil sana bakıp cık cık yaparlar....

Daha yazacaktım ama yoruldum...

Ah mardin mardin... İyi ki geldim de gördüm seni...






4 yorum:

  1. böyle yönlerini görmek üzücü..daha önce de yazışmıştık bu konuda..çok üzüldüm.. sen kaçarsan ve herkes kaçarsa oradaki düzen devam edecektir.nesiller size emanet.zor işiniz ama sizin gibi neferler oraya lazım..kendiniz gibi arkadaşlarınızla düzeni sizler değiştirin inşallah..

    YanıtlaSil
  2. burada uzun süre kalanlar hiçbir şeyin değişmediğini değişmeyeceğini ama benim çok değişeceğimi söylüyorlardı... olumsuza doğru evrildiğimi hissediyorum.Kendime üzülüyorum..Eskiden olduğu gibi insan sevgisi ile dolu olmak istiyorum.. bu yaz tatili bana iyi gelecek gerçekten de ihtiyacım var...

    YanıtlaSil
  3. Anlattıkların çok üzücü şeyler, bazen gerçekten kimin mağdur olduğunu düşündürüyor insana! Adaletin işlemediğini görmek sinir bozucu.

    YanıtlaSil
  4. Ne magduriyeti... mardin de magdurum da magdurum edebiyati var yalnizca...

    YanıtlaSil