4 Ocak 2013 Cuma

Şeker Portakalı Müstehcenmiş...

                             Şeker Portakalı'nı üniversitedeyken ilk olarak okumuştum.. Okurken çok duygulanmıştım, ağlamıştım. Hala zeze dendiğinde portakal ağacına sarılmış haşarı, hüzünlü, içli bir çocuk bana bakar ve ben ağlamak isterim . Şeker Portakalı, Küçük Prens, Martı, Hayvan Çiftliği, Kayığım Rozinha ... Bunları okumadan nasıl dünyalı olunur ki...

                  Şimdi  duydum ki  Şeker Portakalı' nı okuttu diye  bir öğretmene soruşturma açılmış. Kınıyorum... Bu neyin zihniyeti Allah aşkına... Tamam bir ya da birkaç kişi müstehcen bulabilir bu kitabı   ( Allah'ım hangi dünyada yaşıyorlar bilmem ki) ama geri kalan yüzlerce binlerce insan da o kitabın okutulmasını istiyor...  O zaman  ben de diyorum ki  hocamızı ve diğer öğretmenleri tedirgin ettiği için ve bu olaydan sonra pek çok öğretmen bu güzel kitabı öğrencilere okutmayacağı için  ve pek çok öğrenci de  bu güzel eserden mahrum kalacağı için bu veliye karşı tazminat davası açılmasını istiyorum... Kısaca  Hocamızın yanındayız....

           Bir keresinde (16- 17 yıl önce) öğrencilerimi  deep impact - derin darbe adlı sinemaya götürmüştüm. Öncesinde gittim izledim sansürlenecek hiçbir sahnesi yoktu. Neyse sinemaya gittik dönüşte öğrencilere filmi nasıl buldunuz dedim. Bir öğrenci hocam çok ayıp sahneleri vardı demez mi ciddi ciddi... Ben de Allah Allah neresiydi ben hiç hatırlamıyorum böyle bir sahne dedim. Aşağıda görülen sahnede  leo ve sarrah'ın evlilik törenlerinde minicik bir öpücük vardı onu kasdediyormuş.  ( Küçük bir öpücüğü müstehcen bulurlar ama recep ivedik' i izlerken ya da kurtlar vadisinde kıtır kıtır adam doğranırken gıkları çıkmaz bunların)


         
          
          Bir keresinde de okulda bilim kulübu başkanı iken  kulüp olarak Bilim ve Teknik, Bilim Çocuk,  Focus (eskiden böyle bir dergi vardı) ve Atlas dergisi alacağız demiştim. Ertesi gün  öğrencinin biri geldi 'Hocam o dergiler evrimciymiş babam izin vermiyor okumama' dedi... Peki evladım sen bilirsin dedim... Sonra bir gün  kulüp saatinde belgesel izletiyordum.. Birkaç öğrenci 'hocam bu belgeselde evrim lafı geçiyor izlemek istemiyoruz bunu' dediler kapattırdılar..

          Aklıma şimdi bir sürü örnek geliyor...


           İstanbul'a human body sergisi gelmişti sanırım geçen yıldı... Yine bir arkadaşım insan vücutları teşhir edildiğinden ve velilerinin tepkilerinden korktuğundan o sergiye öğrencilerini götürmeye cesaret edemedi...




          Çok sevdiğim bir arkadaşım bir grupla Mısır'a geziye gitmişti... Gruptaki teyzeler 'bu piramitlerde peygamberlere eziyet eden, ilahlık taslayan  firavunlar var bir de bunları ziyaret mi edeceğiz' demişler. Bu düşüncedekiler çoğunlukta olduğundan piramitlere ve müzelere girmeden Mısırdan Türkiye'ye geri gelmişler.. düşünebiliyor musunuz???


 


4 yorum:

  1. sevgili güzel kardeşim.bulogun çok farklı ve güzel buldum.Okudugun kitapları bende okudum.galiba bir fikirde yol ayrımı yaşadım seninle ,senin mustehcen saymadığın o filim karesi.bazı seyleri meşrulaştırır bir yandanda helal haram çizgisinde dikkat etmeye çalışırsak ALLAH ın emirlerinde bir sapma olmazmı sence?Güzel kardeşim o fotograf karesi bir çok insanın iç güdülerini harekete geçirip kötü sonuçlar bile doğurabilir.ben galiba lafı fazla uzattım.seni en EMİN eemanet ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim...ve devamını dilerim... Buna karşılık ben de düşüncelerimi beyan etmek isterim... yazdıklarınızı düşündüm ama hala bazı şeylerin çok abartıldığını düşünüyorum... bana göre öpücük sahnesi üzerinde odaklanmak yerine mesela dizilerde filmlerde rahat rahat yüzlerce insan öldürme, eziyet etme, şiddet, küfür üzerinde duralım...Bunlar ruha daha çok zarar veriyor...

      Sil
  2. S.A. Tabiki bu fikrinede senin sonuna kadar katılırım.bir çok insanın suç işlemesi ve taktiklerini televizyonlardan görüp uygulamaları bunların ürünü değilmidir.en belirgin örnegi münevver karabulut olayıdır.öldüren kişi filmi izleyip uygulamıştı.ve ardından cem garipoglunun yaptıkları televizyonlarda anlatıla anlatıla ardından annesini keseni,babasını kesenimi görmedikmi?işte buları televizyonda göre göre göz aşinalaşıyor ve biliç altına yerleşiyor.zaman ve mekan uygun oldugunda ALLAH muhafaza uygulayabiliyoruz.tabiki bir öpüşme sahneside olmamalı bir kasıtlı yere insan öldürmede...yine yorumu abarttım galiba...seni ALLAH a Emanet Ediyorum...

    YanıtlaSil