30 Ekim 2012 Salı

İZMİR'DE YAŞAYIP KÜRDİSTAN KİMLİĞİ TAŞIMAK...

          Bu sefer memleketten dönerken otobüste yol arkadaşım İzmir'de doğmuş büyümüş Mardinli 23 yaşında bir biriydi. Oradan buradan konuşurken bir ara ...

.....      - Biz doğu kürdistanın kurulmasını istiyoruz
ben     -  kürdistan kurulursa senin hayatında ne gibi bir değişiklik olacak?
....      -  Kimliğimizi kazanmış olacağız..
ben     - Kimlik kazanmak derken?
....      - Kimliğimiz yok bizim..
ben     - Kimlik derken neyi kastediyorsun?
....       - Kimliğimde Türk yazıyor oysa ben kürdüm
kimliğimi çıkardım.. gösterdim..
ben     -  Neresinden rahatsız oluyorsun bu kartın?
....      - Bak burada Türk bayrağı var biz burada kürdistan bayrağı istiyoruz
ben    - Gerçekten öğrenmek için soruyorum.. Diyelim ki küdistan kuruldu sana da kürt bayraklı bir kimlik verdiler o zaman bütün sorunlar çözülmüş oluyor mu? Kimliğini kazanmış  mı oluyorsun?
....     - Evet o zaman bütün bu savaş bitecek.  Doğu kürdistan kurulacak biz öyle istiyoruz.
ben   - Doğu kürdistan???
....    - Evet Türkiye'nin doğusu
ben   - Peki batı kürdistan neresi ?
.....   - Türkiye'nin geri kalanı
ben   - Peki sen doğma büyüme izmirliymişsin.. Bütün hayatın,  arkadaşların İzmir'de .. İşini gücünü bırakıp Mardin'e taşınacak mısın?
...     - Tabii ki hayır

( Hatun batı kürdistanda yaşama hayalleri kuruyor anlaşıldı)

...  Herkesin bir ülkesi var arapların kendi ülkeleri var biz de bir kimlik istiyoruz...
ben   - Yani tüm sorun kimliğinde bir bayrak ve taşınmasan da yaşamasan da uzakta bir kürdistan devletinini kurulmuş olması öyle mi
....   - evet o zaman gençlerimiz ölmezler dağdan inerler..
ben   - Peki sen az önce sevdiğin aşık olduğun adamın Şemdinli'de askerlik yaparken her gün Yasin okuyup üflediğini her gün Allah'a onu koruması için yalvardığını söyledin ... Dağdaki teröristler için neden gençlerimiz deyip sahipleniyorsun..
....    - Kan dökmeden bir şey elde edilemiyor çünkü..
ben   - Peki sevdiğin adam o teröristler tarafından öldürülebilirdi, şehit olabilirdi.. hiç düşünmüyor musun ?
...       -  O ölen askerlerin hiçbiri şehit değil kendi kardeşlerini  öldürüyorlar. Gavur öldürürsen şehit olursun bir de o askerlerin babaları vatan sağolsun diyorlar ya nefret ediyorum o cümleden, sinir oluyorum.
ben    - O teröristler öldürdükleri her insan için Allah katında yargılanacaklar...  Masum çoluk çocuğun katili oldular...Hepsi için ayrı ayrı hesap verecekler .. Hem o Mehmetçik  masum insana saldırmıyor .. Kendine namlu doğrultmuş olana cevap veriyor.
....    
( evet katlettiler katil onlar diyemedi . masum vatandaştan ne istediler, diyemedi... Ağzından dahi kaçırmadı. Anladım ki bu insanlara  2- 3 klişe cümle ezberletmişler,  kürt kimliği demişler ama bunların kimlikten tek anladıkları tek şey cüzdanlarında taşıdıkları kart  )
       Okulda bir öğrencim nevroz kutlamalarında taşkınlık yapmış nezarete atılmış, Gururlu gururlu hocam ben dün geceyi nezarethane  geçirdim dedi .. Ben de 'evladım sen daha 9. sınıf öğrencisisin önce kendini düşünsene neden geleceğini  mahvediyorsun, sicilini kirletiyorsun'   - hocam ben kürdüm     - ee nolmuş ben de türküm sen kürtsün ne oluyor yani         - hocam ben kürdüm benim bir geleceğim yok         - neden yokmuş         - ...               cevap yok ... çocuğa öğretmişler sen kürtsün bir geleceğin yok,  altı bomboş ...sorsan bu düşmanlık neden  2 cümle söyleyemez....

 
      Mardin'e yaklaşırken kurak ağaçsız  dümdüz  araziler aralarında kerpiçten çirkin köyler gördük.. Yanımdaki bak bu köylere bir de İzmir'in köylerini düşün dedi .

         ( Tabii doğu kürdistan kurulunca bu köylerden bir anda su fışkıracak, şu  topraksız taştan araziler bir anda verimli topraklara dönüşüverecek, bir anda devasa çınar ağaçları boy gösterecek, çöl fırtınaları her yeri kuma  boğmayacak,  toprak ağaları artık kürdistan kuruldu alın  topraklarım fazla bana alın  yarısı da  sizin hakkınız, sizin olsun deyip bu vatandaşları hemen toprak bağ bahçe sahibi yapacaklar..Aman kürdistan kuruldu deyip bu uçsuz bucaksız  yol geçmez kervan geçmez köyler bir anda ihya oluverecek, plazalar fışkıracak bu köyden,  gerizekalı...  ) demek istedim de 24 saatlik bir yoculuktan sonra artık konuşacak halim yoktu, sustum,  zaten anlamıyorlar..











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder