23 Ekim 2012 Salı

BURASI MARDİN DEDİM BAŞIMA İŞ AÇMADIM...

Evet korktuğum sürücü sınavı  da geldi geçti... O gün çok gergindim ... Okulun önü sınava girecek olan adaylarla doluydu...Hepsi erkek ve hepsinin elinde sigara.. Her yerde sigara içiliyor ama Mardin'de herkes ama herkes çoluk çocuk kadın erkek herkes çok fazla sigara  içiyor... Her yer (müdür yardımcıları odaları dahil)  leş gibi sigara kokuyor... Yani asansörde bile içiyorlar anlayın... ( Bir keresinde asansörde sigara içen kelli felli bıyıklı adama -iki dakika sabredemediniz mi beyefendi- dedim o da  sesini benden çok  çıkararak bu asansörde fan var dedi ... bu kadar yani...)

Okula girdim... Tabi dumansız hava sahası Mardin'de  işlemediğinden okulun içi de fosur fosur sigara içenlerle doluydu... Baştan işi sıkı tutayım dedim ...Mahkeme duvarı gibi bir suratla çıktım karşılarına...  15 gün önce polis telefon çetesini çökertmiş de kimsenin telefonuna mesaj falan gelmedi  ... Şükürler olsun ki benim salonda kopya teşebbüsleri olmadı... Sadece son dakikalarda kopya çekme girişiminde bulundular; mahkeme duvarı suratım devreye girdi, vazgeçtiler .. Bir de son dakikalarda  adını resim çizer gibi yazan (okuma yazma yok) soruları okumadan cevapları işaretleyen  bir aday saçma sapan bir bahane buldu ; bağırdı, çağırdı, olay çıkarttı, beni tehdit etti...  Saçma sapan bir şeydi  işte bir de onunla uğraşmak zorunda kaldım

Sınav süresince herhangi başka önemli  bir sorunla karşılaşmadığım için bir gün önce girdiğim post yüzünden vicdan azabı çekmeye başladım, öğrencilerimin gülümseyen yüzleri aklıma geldi,  haksızlık yaptığımı düşündüm... Hatta sınavdan sonra ilk iş olarak Mardinlilerden özür dilemeye karar verdim... Ama sınav bitimine  10 dakika kala gördüklerim yüzünden vazgeçtim..

Tam sınıfımın çaprazındaki sınıfta  -kapıda durduğumda içerisi görünüyor-  soruları kolektif bir şekilde hep beraber cevapladıklarını  gördüm .. Hatta öğretmenlerden biri adayın cevap kağıdını almış kendisi çözüyordu... Ben de o sınıfın kapısına gittim özellikle dik dik baktım, gözetmen panikledi, salon başkanı pala bıyıklı olansa ne var ne bakıyorsun diye o da bana dik dik  baktı ...  Hep duyardım doğuda sınavlarda öğretmenler soruların cevaplarını veriyormuş diye artık inanıyorum... Vermişlerdir...  Gözlerimle gördüm...   Okul  başkanı olan müdüre gittim - başıma iş almayacaksam size bir ihbarda bulunmak istiyorum- dedim olayı anlattım dilekçe veya yazılı bir belge vermedim . Dolayısıyla hiçbir şey de olmadı.. Burası Mardin dedim başıma iş açmadım yani...










6 yorum:

  1. Bence ösym dışındaki sınavlara katılmayın ben öyle yapıyorum gerçekten gözünün önünde kopya çekiliyor ve elden başıma iş açılmasın demekten başka bişey gelmiyor:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten istemeden girmiştim... Bu nasıl düzelir bilmiyorum... Bazı öğretmenlerde dürüstlük diye bir kavram yok maalesef ... Kim bilir belki de kendisine de ÖSS ve ÖYS de yardım edildi ve KPSS de kopya çekip buralara geldi...

      Sil
    2. Banada istemeden başka bir ilçe çıkmıştı ama reddetme hakkımız vardı bende öyle yaptım kopya çekmeyle hiç karşılaşmadım olsa napardım bilmiyorum ama çok duydum yardım etmediğinde tehdit edilenleri doğru söylüyosunuz herkes dürüst değil malesef sınavlarda azmı hakkımız yendi kpss kopyacıları vardı bir zamanlar onlar batıda bizse hakkımızla kazanmaya çalıştık ve sonuçta doğudayız allah yardımcımız olsun.

      Sil
    3. ' fakirsen çalmak hakkındır ' diyen öğretmen var burada.. hiçbir şey şaşırtmıyor beni artık...

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil