13 Temmuz 2012 Cuma

SOKAKAĞZI 2012

Biz Edremitliyiz fakat kendi körfezimizde yüzemiyoruz. Çocukken piknik yaptığımız, tertemiz sularında yüzdüğümüz edremit plajları artık beton yapıların işgali altında .  20-25 yıldır sürekli gittiğimiz  zeytin ağaçlarının  bulunduğu (sahibi nedense hala satmamış) büyük  bir tarlaya da 3 yıl önce tarlanın gerisinde  villa yaptıran bir kaç tane dağ ayısı her gittiğimizde bize sorun çıkarıyor. Ters ters bakmalar, cık cıklamalar . Araba denizin kenarına inmesin diye tarlanın kendilerine ait olmayan kısmına bir yıl zincir çekiyor bir yıl çukur kazıyorlar.  Bizim çocuklara kızıyorlar,  siz bu siteden değilsiniz burayı kullanamazsızsınız diye. Bu görgüsüz  ayılar yaz- kış sitelerini bekleyen bekçinin çocuklarının da aynı kumsalda denize girmelerini yasaklamışlar. Siz burada değil çocuklarımızın göremeyeceği yerde yüzün demişler. Hani dağdan gelen bağdakini kovuyormuş ya  gerçekten doğruymuş. Kendi denizimiz de yüzemiyoruz... Akşam üstü şöyle bir geziyorum pet şişeler, sigara paketleri  çocuk bezleri, bira şişeleri ... Ne arasan var..  İnsanımız pis bizim... Artık Edremit'te halkın yüzebileceği hiçbir yer kalmadı . Bir  kısmını  oteller çevirmiş gittiğinizde buraya oturamazsınız diyor öbür tarafa gidiyorsunuz burası bilmem ne sitesine aittir gidin başka yerde yüzün diyorlar yani şimdi biz Edremitliyiz kendi denizimizden faydalanmak için  otel mi kiralayacağız ya da  ille de deniz kenarında villa mı yaptırmamız gerekiyor yani.. O ters ters bakanlara var ya  'kimsiniz siz ya , zeytin ağaçlarını kesip beton dikmekle  bütün denizin sahibi mi oldunuz.... ininize dönün siz !'' diye haykırmak geliyor içimden...
      Akçay' a gelince .... Eskiden Edremitin bir mahallesiydi . Çocukken buraya yüzmeye gelirdik.  Şimdi sahile neredeyse birleşmiş tatlı su çıkan yörsan'ın karşısında kalan adacığa yüze yüze korka korka gider doya doya su içerdik . Şimdi ise  hayatımda gördüğüm (İstanbuldan da kalabalık bana göre ) en kalabalık mekan . Birbirine omuz atmadan elli kişiye sürünmeden gezemeyeceğiniz bir kordon oldu artık. ... Altınoluk desen nefes alınmıyor. Orası Akçaydan da berbat olmuş  Güre desen aynı  Fener, Küçükkuyu nereye gitsen aynı manzara. Baştan sona dolaşın tam bir işgal altında körfezimiz...
      Biz de kendi memleketimiz işgal altında olduğundan , temiz su bulamadığımızdan, kardeşlerimin avlayacağı tek bir balık bile kalmadığından  her sene Çanakkale Assos'a  gidiyoruz. Orada bir apart kiralıyoruz . Denizin suyu her zaman soğuk . su hemen derinleşiyor , pahalı ... Ama biz yine de sırf sakin olduğu için ve suyu tertemiz olduğundan buraya geliyoruz... Gönül rahatlığıyla denize giriyoruz.. Çıstak çıstak sinir bozucu, kalitesiz müzikler yok burda . Her taraftan döner, balık, mangal kokusu da gelmiyor... Genel de bizim gibi kafa dinlemeyi seven belirli insanlar geliyor... Kitap okuyorlar, zaten 2 günde herkes birbirini tanıyor, birbirine selam veriyor.. öyle güzel bir mekan işte..
SOKAKAĞZI
                            Mis gibi deniz , tertemiz, soğuk olsun biz yine de severek yüzüyoruz

Güneş Doğarken SOKAKAĞZI

Sabah erkenden kalkıp koyu dolaşıyoruz.. güneşin doğuşunu izliyoruz

kitap okumak için de bol bol vakit var....

Eskiden martıları sadece balıkçı teknelerinin arkalarında görürdük bu sene sahile inmişler ama İstanbuldakiler kadar atik değiller ... Balık parçalarını havada kapamıyorlar henüz....

Doğa ile iç içe bir mekan

geçmiş yıllardan kalan bir resim... maalesef artık burda da balık bitti.. Kardeşlerim  çoğunlukla eli boş dönüyor

Gece yarısı sokakağzı.. arkada midilli adası görünüyor... ayışığı, yıldızlar, denizin durgunluğu mükemmel...

Gece yarısı bile olsa bu denize atlanmaz mı?